Teaching with Stories – 01 – Plano de aula

A classroom full of preschoolers can be a noisy place and this isn’t always an optimal environment for learning. But moderating the volume of one’s voice is a skill that requires self-regulation and experience that our youngest students are still developing. Spending time explicitly working on these types of social-skills is a great way to lay the foundations that will enable us to deliver effective lessons in the future.
This lesson aims to use the story Bertie and the Bear as a jump off point for developing student’s awareness of noise levels and different ways of making sounds using instruments, their bodies and voices. They will also make their own shakers and experiment with different materials to make different sounds and use these to learn about appropriate noise-levels in the classroom.

Você gostou?

Clique nas estrelas

Média da classificação 0 / 5. Número de votos: 0

Nenhum voto até agora! Seja o primeiro a avaliar este post.

Compartilhe

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

Veja mais conteúdos que podem te interessar:

Olá! Que bom ter você conosco! :)

O Conteúdo Aberto oferece gratuitamente conteúdos com curadoria pedagógica para estudantes, escolas e famílias.
Para ter acesso aos melhores conteúdos, efetue seu login ou cadastro:

Olá! Que bom ter você conosco! :)

O Conteúdo Aberto oferece gratuitamente conteúdos com curadoria pedagógica para estudantes, escolas e famílias.
Para ter acesso aos melhores conteúdos, efetue seu login ou cadastro:

Olá! Que bom ter você conosco! :)

O Conteúdo Aberto oferece gratuitamente conteúdos com curadoria pedagógica para estudantes, escolas e famílias.
Para ter acesso aos melhores conteúdos, efetue seu login ou cadastro: